Isä on kihloissa! Minkä takia? Mikä kiire ja ennen kaikkea minne kiire? Juuri kun olin alkanut tottua tähän uuteen niin mennä paukauttavat kihloihin. Enhän minäkään ole, -kele. Kenelle tässä nyt pitää todistella ja mitä? Eikö voi vaan olla? Eivätkä ne edes asu yhdessä, vaan vain seurustelevat. Paitsi heti kun tilanteen tajusin, sai isän eräs tarina ja yksi tietty lause ihan uuden merkityksen. Ei kai ne nyt taloa ole ostamassa?

Ja olen ihan varma, ettei ajatus ole isästä lähtöisin. Se uusi on ollut ainakin kaksi kertaa jo naimisissa (voisin veikata kolmeakin), joten asenteeni on valitettavan skeptinen. Onko pakko minun isääni tällaiseen sotkea? Tämä muuttaa kaiken, en pidäkään siitä uudesta.

Ja kaikista eniten tässä sapettaa se, että isä ei ole kertonut minulle mitään. Itse huomasin viikonloppuna, että isällä on sormus sormessa ja ihmettelin, että miksi se nyt vanhaa vihkisormustaan on takaisin laittanut. Kaamea ajatus hiipi mieleeni ja piti salaa tarkistaa uuden vasen nimetön. Sormushan siellä! Miksei minulle ole kerrottu mitään? En sanonut mitään. En vain pystynyt. Miksi ihmeessä isä salaa omalta tyttäreltään tällaisen uutisen? Ei kai tuollainen nyt noin vain unohdu? Olen suuttunut ja pettynyt, itkettää vähän. Minun isäni jota olen aina niin arvostanut. Miksi se työntää minut pois?