Sain juuri puhelun täälläkin osittain esillä olleeseen asiaan liittyen. Olen hämmentynyt. Vaikkei kyseessä olekaan ihmissuhdesaippua, lähentelee tapahtumat jo aikamoista draamaa

.

Taustaa:
Tilanne on monimutkainen kolmen kiireisen ihmisen soppa, joten ymmärrettävästi asioita on ollut vaikea sopia. Itse asiassa olin heti alusta asti kolmiomuodostelmaa vastaa. Mielestäni minä olisin voinut sopia asiat ensin osapuolen B (tai C, tai D, … tai Ö, kenen kanssa nyt olisin sopimukseen päässyt) kanssa ja sitten ilmoittaa tilanteen osapuolelle A. Käsittääkseni tämä olisi ollut myös se yleisin tapa hoitaa tilanne. Vaan ei. B halusi jutella A:n kanssa, A vaikutti siltä, ettei halua jutella kenenkään kanssa ja minä pomppoilin välissä sinne tänne

.

Tilanne viikko sitten:


Hermostuin A:n ja B:n saamattomuuteen. Ilmoitin A:lle, että hänen aikaisemmin tekemänsä tarjous on mahdoton. Annoin myös ymmärtää, että tarvittaessa hoidan asian ”yksin” helmikuuhun mennessä. Tämän jälkeen A teki uuden tarjouksen. Koska aikaa on kulunut jo liian kauan asian vatvomiseen, päätän hyväksyä tarjouksen. Lisäksi aihe x oli (ja on) mielenkiintoinen

.

Tilanne puhelun jälkeen:
Sain siis puhelun henkilöltä B. Käy ilmi, että aiheita on ollut jo ennen vuodenvaihdetta ainakin kaksi (x ja y). B:n mukaan viesti A:lle on ollut: annetaan puolukan päättää x:n ja y:n väliltä. A on siis sensuroinut aiheista toisen ennen asian minulle esittämistä. Reilukerho!

Nyt kun olen saanut kuulla aiheesta y, tajuan kyllä, että aihe x on tärkeämpi, mutta ei se silti oikeuta A:ta päättämään tulevaisuudestani puolestani. Suututtaa todella paljon tuollainen toisen päätösten manipulointi oman työpaikan ”edun” nimissä. Eikä tämä ole ensimmäinen kerta, kun kuulen A:n tehneen minua koskevia suunnitelmia selkäni takana. Ensimmäisellä kerralla kuulopuheet tietysti imartelivat, mutta jo silloin koin pientä ärsytystä. Nyt ei imartele tipan tippaa, kiukuttaa kyllä sitäkin enemmän. Minä haluan tehdä päätökseni ihan itse. Mielipiteitä ja neuvoja otan kyllä mielelläni vastaan, mutta sen viimeisen päätöksen teen itse. Kysyttävää?